A 2016-os CSIO utáni felújítást követően is jól vizsgázott a világszínvonalú négyévszakos pálya a Nemzeti Lovardában.
Az időjárás-előrejelzésnek megfelelően felhőszakadás csapott le vasárnap délután Budapestre, egy zivatarlánc hatalmas mennyiségű esőt zúdított a fővárosra. A hirtelen lezúduló nagy mennyiségű, több mint 50 milliméternyi csapadék sok helyen problémát okozott, a közlekedés is akadozott.
A Nemzeti Lovardában azonban csak múló kellemetlenséget okozott a lezúduló eső, a felhőszakadást követően mintegy 30 perc elteltével újra elindulhatott az országos minősítő verseny kifogástalan minőségű talajon.
Ezeken a videókon jól látszik, milyen sok eső esett:
Ez a felvétel pedig a felhőszakadás után fél órával készült:
Hogy hová tűnt ez a rengeteg a víz? Érdekesség, amit csak kevesen tudnak a létesítményről, hogy a zsűritorony alatt egy óriási víztározó van, amely összegyűjti az esővizet és ha megtelt, akkor is csak késleltetve terheli a főváros csatorna rendszerét. Szárazabb időben pedig ebből a vízből biztosítható a pályák és a zöldterületek öntözése.
Az itt megrendezett versenyek jellegéből fakadóan ugyanis nem opció egy hosszabb kiesés, amíg a természet megoldja a vízelvezetést, a versenyek nem állhatnak le hosszabb időre, emiatt született meg pontos mérnöki tervezéssel és előrelátással ez a különleges megoldás, ami a mai napon bizonyított is. A helyzet megfelelő kezelésében természetesen hatalmas szerepe volt a szervezőknek, valamint a Nemzeti Lovarda dolgozóinak is.
„Nagyon sok eső esett és most is esik, de lehet lovagolni, megy a verseny, nagyon jól elszívta a pálya a vizet, első osztályú, abszolút nemzetközi színvonal” – mondta el Hugyecz Mariann, aki Ekano, For The Moment és Rolfs Royce nevű lovaival indult a versenyen. “Bár inkább legyen meleg, mint eső, tette hozzá, ugyanis ő inkább melegben érzi jól magát.”
„Teljesen elégedettek voltunk, a pálya a 21. század követelményeinek megfelelően kiállta a próbát” – mondta ifj. Szabó Gábor, aki két lóval és rengeteg tanítvánnyal érkezett a versenyre Nemzeti Lovardába. „Nemzetközi versenyre is megfelelő a pálya. Legyünk büszkék arra, hogy mi magyarok is tudunk ilyen minőségű pályát készíteni, a Tattersall a legjobb bizonyíták erre, mely ismét kiállta a próbát éles helyzetben.” – tette hozzá.
Forrás: RiderLine